Yaskawa Finland Oy:n asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset julki

Suoritimme ensimmäisen sähköisen asiakastyytyväisyyskyselymme syksyllä 2022 uudella automatisoidulla työkalullamme. Lähetimme asiakastyytyväisyyskyselyn yhteensä 142 asiakkaallemme, ja kaikista kyselyn vastaanottaneista 66 asiakasta antoi meille palautetta. Kaiken kaikkiaan palaute oli ilahduttavan positiivista. Sähköinen kysely sisälsi kysymyksiä ja väittämiä kaikista toimintamme eri vaiheista, aina myynnistä tuki- ja elinkaaripalveluihin asti. Mittauskohdista 11 oli erilaisia väittämiä nelikentän muodossa, missä asiakkaamme pystyivät myös ilmaisemaan mikä on heille tärkeää ja kuinka he ovat kokeneet meidän onnistuneen työssämme. Alla esitetty havainnollistava yhteenveto vastauskeskiarvosta.

Vastanneilla oli myös kyselyn lopussa mahdollisuus antaa vapaata palautetta ja arvioida heidän kokemustaan meidän kanssa työskentelystä NPS-mittarin eli suositteluindeksin avulla. Suositteluindeksimme eli NPS-lukumme ylsi 63 pisteeseen, joka on varsin hyvä suoritus.  Asiakkaidemme antaman rakentavan palautteen avulla pystymme myös kehittämään toimintaamme yhä asiakaslähtöisemmäksi.

Tämä oli hyvä alku kartoittaa tämänhetkistä asiakastyytyväisyyden tilaa, ja odotamme innolla jo ensi vuoden kyselyn lähettämistä. Iso kiitos kaikille vastanneille!